1 خدمات نمای اسپایدر
2 خدمات نمای فین گلس
3 خدمات دربهای شیشه ای سکوریت
4 خدمات نمای کامپوزیت
5 خدمات ویترین های شیشه ای
6 خدمات کرکره های اتومات
7 خدمات یرق آلات NHN
8 خدمات شیشه های لمینت
10 خدمات شیشه دکوراتیو
11 خدمات شیشه های دوجداره
12 خدمات کابین دوش حمام
13 درب اتوماتیک شیشه ای
14 اجرای خدمات مربوط به شیشه
15 هندریل های شیشه ای
16 شیشه های دکوراتیو
17 پارتیشن شیشه ای
18 شیشه های ترکیبی با استیل
19 طراحی و مهندسی نماهای مدرن
20 نمای کرتن وال
21 ترموود
22 سرامیک خشک
23 شیشه های سکوریت
24 شیشه های لمینت
25 شیشه های دکوراتیو
26 شیشه دو جداره
27 موتور های اتوماتیک
28 موتور کرکره
29 موتور های درب شیشه ای
30 هندریل و پای نرده
31 پایه ها
32 کامپانت دفنی
33 کامپانت رو کار
34 یراق آلات شیشه
35 انواع استوپ
36 انواع لولا ها
37 انواع دستگیره ها
38 انواع بست و اتصالات
39 انواع فریم ها
40 انواع قفل ها
41 انواع ریل ها
42 یراق آلات اسپایدر
43 اسپایدر فیکس
44 فین گلس
45 اسپایدر کلمپ
 

اجرا و نصب نمای شیشه ای
اصول در اجرا و نصب نمای شیشه ای عبارتند از:

اصل ۱ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : سیستم استیک

اکثر نماهای شیشه ای بین طبقات به صورت قطعات طویل عمودی و افقی نصب می شوند. ممکن است قطعات مربوط به آب بندی در کارگاه ساخته شود اما تمام مراحل نصب و اجرای نهایی در محل پروژه صورت می گیرد.
اصل ۲ در اجرای نمای شیشه ای : سیستم یونیتایز

نماهای شیشه ای یکپارچه در کارخانه ساخته و مونتاژ می شوند و ممکن است شیشه کاری(glazing) آن ها هم در کارخانه انجام بگیرد. این قطعات تکمیل شده روی اسکلت ساختمان سوار می شوند و پوشش ساختمان را تشکیل می دهند. نمای شیشه ای یکپارچه دارای مزیت هایی از جمله نصب سریع، هزینه های نصب کمتر و کنترل کیفیت در داخل محیط اقلیمی درونی می باشد. مزیت های اقتصادی آن نیز در پروژه های بزرگ یا پروژه های مناطق با میدان دید بالا مشهود است.

اصل ۳ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : سیستم Rain Screen

اصل رین اسکرین از یکی از ویژگی های متداول در نمای شیشه ای محسوب می شود و این نظریه را بیان می کند که وجود تعادل در فشار هوای مابین رین اسکرین های خارجی و داخلی مانع نفوذ آب به داخل ساختمان می شود. به عنوان مثال شیشه مابین واشر داخلی و خارجی در فضایی به نام فاق شیشه ای نگه داشته شده است. هوای موجود در این فاق شیشه ای به بیرون تهویه می شود؛ بنابراین فشار موجود در جوانب داخلی و خارجی واشر بیرونی یکسان است. هنگامی که فشار هوای مابین واشر برابر باشد آب از طریق اتصالات یا خرابی موجود در واشر به داخل جریان نمی یابد.

اصل ۴ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : سیستم دوگانه چرخشی هوا (Air Loop)

این سیستم عملکرد نماهای شیشه ای یکپارچه اولیه را بهبود بخشیده، با به کار گرفتن اصل جداسازی نزولات جوی از باد، میزان اتکای سازه به آب بندی کامل و بی نقص را کاهش می دهد. اتصالات اطراف شیشه ها و صفحات فلزی شامل ایرلوپ خارجی و ایرلوپ داخلی می شوند وفارغ از محل خرابی آب بندی از نشت آب جلوگیری می کنند.

اصل ۵ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : طراحی

سیستم های نمای شیشه ای می بایست به صورتی طراحی شوند که تمام بار اعمال شده به سازه نمای شیشه ای را انتقال دهند، به علاوه از نفوذ آب و هوا به داخل پوشش ساختمان جلوگیری کنند.

اصل ۶ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بارهای وارده بر سازه

بارهای اعمال شده بر نمای شیشه ای از طریق المان هایی که به وادارهای سازه متصل شده اند، به اسکلت ساختمان منتقل می شوند. طراحی سازه می بایست به گونه ای باشد که این بارها را تحمل کند.

اصل ۷ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بار مرده

وزن عناصر ساختمانی و ویژگی های ثابت سازه را بار مرده می گویند . در بحث نمای شیشه ای این بار شامل وزن وادارها، مهارها، دیگر مولفه های مربوط به نمای شیشه ای به انضمام وزن مصالح پرکننده (شیشه، صفحات کامپوزیت و …) می شود.

همچنین بار مرده اضافی اعمال شده بر نمای شیشه ای مانند سایبان ها، می بایست در طراحی مولفه های نمای شیشه ای و مهارها محاسبه شوند.

اصل ۸ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بار باد

در اثر برخورد نیروی باد به ساختمان، بار باد بر سازه اعمال می گردد. از آنجا که نمای شیشه ای پوشش و محافظ ساختمان است باید در برابر فشار این باد مقاوم باشد. بیشترین مقدار بار باد در مجاورت سواحل واقع در مناطق طوفان خیز به چشم می خورد. آیین نامه ها ی طراحی در محل هر پروژه میزان بار باد مورد نیاز در طراحی را مشخص می کنند.

اغلب در مورد ساختمان های بزرگ یا دارای شکل غیر متعارف تحقیق تونل باد صورت می گیرد. بدین ترتیب که نمونه کوچک شده ای از نمای شیشه ای و محیط های مجاور آن ساخته می شود و در تونل باد قرار می گیرد تا میزان فشار بادی که بر سازه مورد نظر وارد می شود را تعیین کند. در این تحقیقات گرد بادهای ایجاد شده درمجاورت گوشه ها و اثرات محیطی نیز محاسبه می شود.

اصل ۹ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بارهای ناشی از زلزله

بار زلزله می بایست در طراحی مولفه های نمای شیشه ای و مهار ها مورد بحث قرار بگیرد.

بیشتر مواقع نمای شیشه ای قادر است به طور طبیعی بار زلزله و بار بادی که بر ساختمان اعمال می شود و موجب نوسان آن می گردد را تحمل کند. این امر به علت وجود فضا بین پرکننده ها و عناصر عمودی) (Mullion است. سیستم های استاندارد نمای شیشه ای در آزمایش ها می توانند بدون شکست شیشه ها و نشت آب به داخل، تا ۳ اینچ (۷۵ میلیمتر) حرکت نسبی طبقات را تحمل کنند.

طراحی مهار ها نیز می بایست مورد بازبینی قرار بگیرد اما از آنجا که جابجایی بین طبقات بزرگ می تواند نیروی زیادی به مهارها وارد کند، اسکلتی اضافی باید در ساختار اولیه ساختمان فراهم شود و به این ترتیب از میزان نیروهای لرزه ای خود ساختمان جلوگیری کند.

اصل ۱۰ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : باربرف

از آنجا که نماهای شیشه ای به صورت عمودی و یا کمی مایل طراحی شده اند، بار برف و بار زنده تاثیر به سزایی در طراحی سیستم ندارند. چنانچه شیب نما بیش از ۲۰ درجه گردد لازم است این بارها مورد بررسی قرار بگیرند.

اصل ۱۱ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بار حرارتی

بار حرارتی معمولاً بر نمای شیشه ای وارد می شود زیرا آلومینیوم ضریب نسبتاً بالایی در انبساط حرارتی دارد. این بدان معنی است که سیستم نمای شیشه ای در اندازه بیش از طول دو طبقه، انبساط و انقباض حرارتی دارد که باید در محاسبات لحاظ شود (درزهای انقطاع). این انبساط و انقباض در المان های افقی (Transom) کمتر است و فضایی را بین المان های عمودی و افقی کار در نمای شیشه ای فراهم می آورد. در نمای شیشه ای یکپارچه، شکاف ایجاد شده بین قطعات توسط واشرهای EPDM درزگیری می شود که از ورود هوا و نفوذ آب جلوگیری می کند.

اصل ۱۲ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : بار انفجار

انفجارهای تصادفی و تهدیدهای تروریستی که به بار انفجار مربوط می شود به نگرانی ها در مورد شکستن نمای شیشه ای دامن زده است . بمب گذاری ساختمان فدرال آلفرد مورا در اوکلاهوما منشا تحقیقاتی بودکه در نتیجه آن ساختمان ها باید در برابر بار انفجار مقاوم ساخته شوند . اخیراً در همه ساختمان های فدرال آمریکا و کلیه سفارتخانه های آمریکا در کشورهای خارجی بایستی تمهیدات ویژه ایی جهت مقاومت در برابر انفجار های ناشی از بمب گذاری اندیشیده شود. از آنجایی که سیستم کرتین وال در سطح خارجی ساختمان قرار دارد، اولین لایه دفاعی در برابر حملات بمب گذاری محسوب می شود. سطح داخلی کرتین وال باید طوری طراحی و ساخته شود که از ساکنان داخل ساختمان در برابر اتفاقات احتمالی محافظت کند.

بار انفجار، در مدت زمان کوتاهی با شدت و قدرت زیاد به ساخنمان وارد می شود و باید به لحاظ بار دینامیکی ( وابسته به نیروی محرکه ) مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. این آنالیز بر روی ماکت و نمونه ی اولیه ی طراحی شده اجرا می شود تا مقیاس کامل و تمام عیاری بدست آید .

مقاومت در برابر انفجار شامل ساخت شیشه های لمینیت شده می باشد که در صورت وقوع انفجار و شکست شیشه ها، کلیه قطعات بر جای خود باقی می مانند. همچنین در مناطق طوفان خیز تکنولوژی مشابهی مورد استفاده قرار می گیرد تا از افراد و ساکنان آن مناطق در برابر آوار محافظت گردد .

اصل ۱۳ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : نفوذ هوا

هوایی که از طریق سیستم کرتین وال و لایه خروجی عبور کرده و سپس به داخل ساختمان نفوذ می کند را می گویند.

هوا از طریق لایه های درزگیر ، گسکت ، نازک کاری و درزگیری ناقص بین اتصالات عمودی و افقی و سوراخ های زیر به درون ساختمان نفوذ می کند. اتحادیه تولیدکنندگان و معماران آمریکایی یک گروه تجاری صنعتی هستند که با نام اختصاری AAMA شناخته می شوند. این گروه در تولید نمای شیشه ای میزان قابل قبول و مشخصی از نفوذ هوا را لحاظ می کنند . این میزان در آمریکا در دقیقه و برای هر متر مربع در آزمون قسمت فشار محاسبه شده است . اخیراً اکثر استانداردها این میزان را کمتر از ۰٫۶ ذکر کرده اند . آزمون این میزان برعهده نماینده مستقل و بی طرف و با مجوز استاندارد/ E 783 ASTM انجام می شود .

اصل ۱۴ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : نفوذ آب

نفوذ آب اینگونه تعریف می شود :

آبی که از جداره خارجی کرتین وال به لایه درونی نفوذ کند و به درون سازه راه یابد که اغلب به شرایط و خصوصیات ساختمان بستگی دارد ؛ اگر مقدار نفوذ آب به داخل کنترل شده و بسیار ناچیز باشد می توان آن را نادیده گرفت.

منظور از کنترل میزان نفوذ آب این است که هنگامی که آب به لایه داخلی سطوح عمودی در نمونه آزمایشی نفوذ می کند، به وسیله زه کشی مجددا به سمت لایه خارجی هدایت شود. اتحادیه طراحان نمای شیشه ای در آمریکا نفوذ کنترل شده آب را مجاز می داند در حالی که طبق روش آزمایشی ASTM E110 5 این مساله نقص محسوب می شود. برای اینکه میزان مقاومت نمای شیشه ای در برابر نفوذ آب سنجیده شود سیستم آب پاش ASTM E1105 روی قسمت خارجی نمونه آزمایشی کار گذاشته می شود و اختلاف فشار هوا روی سیستم اعمال می گردد.

این اقدامات با شبیه سازی باد و باران را بر روی نمای شیشه ای کارایی محصول تولیدشده و نصب آن را مورد ارزیابی قرار می دهد. کنترل کیفیت و ضمانت در برابر نشت و نفود آب به قاعده ای تبدیل شده است که سازندگان و نصابان نمای شیشه ای در جهت ارتقا کیفی کارشان به کار می بندند تا در نهایت به مراجع قانونی رجوع نکنند . جهت کنترل و ضمانت کیفی، از سیستم ASTM E1105 به عنوان ابزار افشاندن آب بر روی نمای شیشه ای استفاده می شود و بدین طریق میزان نفوذ آب مدیریت می شود. ، به طور نمونه و نرمال یک زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای و میزان انتقال آب در کمترین میزان بارش ۸ فوت مربع در ساعت معادل ۵ گالن معادل = ۳٫۷ لیتر در ساعت بر فوت مربع می باشد این تست حداقل هر ۶ ماه یکبار انجام می شود. ممکن است این سنجش در فواصل زمانی کوتاه تر ضروری به نظر برسد ولی این احتمال وجود دارد که آسیب زننده باشد.



اصل ۱۵ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : انحنا و خم سازی (خیز)

یکی از معایب استفاده از آلومینیوم ، در نمای شیشه این است که استاندارد قابلیت ارتجاعی آن ۳/۱ فولاد می باشد. در این متن بیش از چندین بار انحنا و انکسار وادار آلومینیومی با فولادی مقایسه شده که تحت یک ، بار وارد شده یکسان قرار گرفتند . مشخصات سازه، محدودیت ستون های عمودی نقشه و انحنای نمای شیشه ای را تعیین می کند . نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که انحنای نمای شیشه ای به واسطه استحکام و ظرفیت مصالح و وادار میان قسمت های پنجره نباید تحت فشار بار سازه قرار بگیرد بلکه نمای شیشه ای و سازه فلزی آن طوری طراحی می شود که انحنای (خیز) شیشه را محدود کند؛ حتی ممکن است شیشه تحت انحنای بیش از اندازه شکسته شود. اعمال محدودیت خم سازی و انحنا به منظور کنترل جابجایی در لایه داخلی نمای شیشه ای امری ضروری به نطر می رسد. در هنگام ساختن بنا ممکن است موقعیت دیوار به گونه ای باشد که نزدیک وادار قرار بگیرد و وجود انحنای بیش از حد باعث برخورد سازه و دیوار شده و خساراتی را به بار آورد. همچنین اگر میزان انحنا و انکسار دیوار قابل توجه باشد ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که دیوار به حد کافی استحکام ندارد.

حد انحنا (خیز) به طور معمول به فاصله ی بین نقاط ستون ها که بر عددی ثابت تقسیم می شود اطلاق می گردد. میزان انحنای ۸۲۳٫/۰اینچی از خصوصیات مشترک در سیستم نمای شیشه ای محسوب می شود. تجربه نشان داده است که بعید به نطر می رسد میزان انحنا (خیز) به شیشه های کرتین وال که توسط جداره پنجره نگه داشته شده اند آسیب وارد کند. مثلاً کرتین وال با ارتفاع ۱۲ فوت از سطح زمین باید انحنایی ۸۲۳/۰ اینچ داشته باشد. این بدان معنی است که دیوار در بیشترین میزان فشار باد حداکثر می تواند ۸۲۳/۰ اینچ به بیرون انحنا داشته باشد. اگرچه در مورد بعضی صفحات نیاز است محدودیت های جابجایی شدیدی اعمال شود و یا به طور قطعی از حرکت پیچشی آن ها جلوگیری به عمل آید.

اشکال متفاوت و عمق اجزای نمای شیشه ای انحنای وادار را تنظیم می کنند. عمق فرضی نمای شیشه ای معمولاً در زمان سکون سازه کنترل می شود و قوانین موجود حد انحنا را تعیین می کنند. روش دیگر برای محدود کردن انحنا، افزودن فولاد تقویت شده به لوله درونی وادار است. از آنجایی که میزان انحنا فولاد آلومینیوم است، فولاد در برابر بارِ بیشتر و عمق کمتر مقاوم تر خواهد بود و هزینه ی کمتری خواهد داشت.

اصل ۱۶ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : استحکام

استحکام یا فشار حداکثری به خشکی و سختی مصالح بستگی ندارد. در طراحی و آنالیز سیستم نمای شیشه ای معیار جداگانه ای وجود دارد که اغلب بر انتخاب مصالح و ابعاد در طراحی سیستم تاثیرگذار است. برای مثال یک قالب خاص از جنس آلومینیوم تقریباً سه برابر بیشتر از همان قالب با جنس فولاد خاصیت خم پذیری و انعطاف دارد. به هر جهت بسته به نوع و درجه بندی کیفی آلومینیوم، این استحکام (ماکزیمم باری که متحمل می شود) ممکن است برابر شود یا کمی افزایش یابد. اغلب آلومینیوم به این دلیل که سبک تر است در برابر فرسایش هوا قابلیت بهتری نسبت به فولاد از خود نشان می دهد و میزان انحنای آن با معیارِ شاخصِ طراحی کرتین وال همخوانی دارد به عنوان مصالح انتخاب می شود.

اصل ۱۷ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : معیارهای حرارتی

آلومینیوم نسبت به دیگر مصالح ساختمانی ضریب انتقال گرمایی بالایی دارد. این بدان معنی است که آلومینیوم رسانای بسیار خوبی محسوب می شود. برای اینکه دمای وارد شده از طریق نمای شیشه ای به داخل ساختمان را کاهش دهیم چندین روش وجود دارد. متداول ترین کار افزودن و ترکیب چند ماده برای ایجاد شکست حرارتی است. شکست حرارتی مانعی است که بین لایه داخلی و خارجی فلز کار گذاشته می شود و معمولاً از جنس کلرید پلی ونیل pvc می باشد. شکست حرارتی به طور قابل توجهی قابلیت رسانایی نمای شیشه ای را کاهش می دهد. اگرچه چون شکست حرارتی وادار آلومینیوم را قطع می کند، لنگر در اینرسی وادار کاهش می یابد و به همین جهت لازم است این مساله در تحلیل و آنالیز سازه محاسبه شود.

رسانایی حرارتی در سیستم نمای شیشه ای بسیار حائز اهمیت است زیرا اتلاف انرژی از طریق دیوارها بر هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمان تاثیر می گذارد. اگر اجرای نمای شیشه ای به درستی انجام نشود وادارهای داخلی متراکم می شوند.

عایق کاری سفت و سخت در قسمت های قوسی شکل (پشت بغل) موجب ایجاد R-Value بیشتری در این محل ها می شود.

اصل ۱۸ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : پرکننده

منظور از پرکننده صفحاتی است که در نمای شیشه ای مابین وادارها قرار می گیرد. غالباً پرکننده ها از جنس شیشه هستند اما ممکن است از هر نوع عنصر ساختمانی خارجی دیگر نیز ساخته شوند.

صرف نظر از مصالحِ دیگر، پرکننده ها بیشتر از جنس شیشه هستند و نصاب آن ها درواقع شیشه بر می باشد. امروزه این حرفه بیشتر به نام پنجره بندی ساختمان شناخته می شود.

اصل ۱۹ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : شیشه

شیشه که معمول ترین نوع پرکننده است تقریباً از نظر رنگ، ضخامت و مات بودن دارای طیف نامحدودی است. در ساختمان های تجاری متداول ترین میزان ضخامت شیشه، یک چهارم اینچ و در سیستم های یکپارچه و شیشه های عایق کاری شده یک اینچ می باشد. اخیراً از شیشه های یک چهارم اینچی در محل های قوسی شکل استفاده می شود. در حالی که در سایر جاهای ساختمان، شیشه های عایق کاری شده به کار می رود. (بعضاً شیشه قوسی شکل به عنوان عایق هم استفاده می شود. هوای داخل، هوایی اتمسفریک است ولی برخی گازهای ساکن مانند آرگون و کریپتون برای انتقال حرارتی بهتر به کار می روند. در ساختمان های مسکونی معمولاً شیشه های یکپارچه به ضخامت یک هشتم اینچ و شیشه های عایق کاری شده به ضخامت پنج هشتم اینچ کار گذاشته می شوند. شیشه های با ضخامت بیشتر انتقال صوتی بیشتری دارند و در ساختمان ها یا مکان هایی استفاده می شوند که به لحاظ موقعیتشان درجه حرارتی و رطوبت نسبی بالاتری دارند مثل آزمایشگاه ها و استودیوهای ضبط صدا.

شیشه به کار رفته ممکن است شفاف، نیم شفاف، مات، کدر و یا درجه بندی دیگری داشته باشد. شیشه شفاف معمولاً به شیشه ای گفته می شود که قابلیت دید از دو طرف را داشته باشد. گاهی شیشه نیم شفاف به منظور امنیت و یا زیبایی به کار می رود. شیشه مات و کدر در جاهایی کاربرد دارد که بخواهیم ستون، تیر محیطی یا دیوار برشی را از معرض دید بپوشانیم و در پشت نمای شیشه ای آن را پنهان کنیم. جعبه آینه (shadow box) روش دیگری برای پوشاندن محل های قوسی شکل در سیستم کرتین وال است. روش جعبه آینه (shadow box) فضای عمیق مورد نیاز در پشت شیشه را فراهم می کند. (ایجاد فضای تاریک محصوری پشت شیشه شفاف و نیم شفاف).

اصل ۲۰ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : نمای فابریک

فابریک، یکی دیگر از مصالحی است که در سیستم نمای شیشه ای کاربرد دارد. اغلب هزینه پایین تری دارد و کمتر به صورت دائمی به کار می رود. بر خلاف شیشه و سنگ سریع نصب می شود، ارزان تر است و چنانچه پس از نصب احتیاج به تعمیر داشته باشد راحت تر می توان آن را تعویض کرد.



اصل ۲۱ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : نمای سنگی

قالب و بلوک های نازک به ضخامت ۳ تا ۴ اینج در نمای شیشه ای کار گذاشته می شوند تا به لحاظ معماری نمای زیبایی را به وجود آورند. علت استفاده از این نوع سنگ این است که در شکل ها و سایزهای مناسبی قابل اجرا است و همچنین میزان استقامت سنگ تنها محدودیت آن محسوب می شود. انواع سنگ های متعارفی که به کار می روند عبارتند از: آریس کرفت ، گرانیت، مرمر، تراورتن و سنگ آهک. جهت کاهش وزن و افزایش استحکام گاهی ممکن است سنگ طبیعی به دیواره ای با پوشش آلومینیوم چسبانده شود و مانند یک سیستم سنگ چند لایه به نظر برسد.

اصل ۲۲ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : صفحات (پنل)

صفحات فلزی در اشکال مختلف وجود دارند مثل ورق های آلومینیومی، صفحات نازک کامپوزیت شامل دو ورقه آلومینیومی نازک که لایه های پلاستیکی نازکی را در خود جای می دهد و صفحات فلزی که به عایق متصل شده اند و صفحه ای چند لایه را به وجود می آورند. پلاستیک تقویت شده با فیبر و الیاف (FRP) ، فولاد ضد زنگ و تراکوتا از دیگر صفحات مات به شمار می روند. نمای شیشه ای با صفحات تراکوتا اولین بار در اروپا به کار برده شد ولی فقط تعداد کمی از کارخانه ها هستند که این صفحات را با کیفیت بالا و به شکلی مدرن تولید می کنند.

اصل ۲۳ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : دریچه های تهویه

دریچه تهویه در جایی تعبیه می شود که تجهیزات مکانیکی درون ساختمان به تهویه و هوای تازه نیاز داشته باشند. همچنین دریچه های تهویه می توانند هوای خروجی فیلتر شده را به سمت داخل هدایت کنند تا شرایط مساعدی در هوای داخل ساختمان به وجود آید. به این ترتیب مصرف انرژی در سیستم گرمایشی و تهویه به حداقل می رسد. سیستم های کرتین وال با انواع سیستم های تهویه سازگاری دارند، به همین علت در عین کارآمد بودن می توانند جنبه های دیدگاه معماری را نیز حفظ کنند.

اصل ۲۴ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : پنجره و هواکش

بیشتر شیشه ها در سیستم کرتین وال ثابت هستند؛ به این معنی که به جز درب ها امکان دسترسی به بیرون ساختمان وجود ندارد. اما پنجره ها یا دریچه هایی می توانند در نمای شیشه ای تعبیه شوند و نیاز به تهویه و پنجره های بازشو را تامین کنند. تقریباً هر نوع پنجره ای می تواند در سیستم نمای شیشه ای استفاده شود.

اصل ۲۵ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : امنیت در برابر حریق

در فضای لبه دال (صفحه) شکافی بین کف و پشت قاب کرتین وال وجود دارد که اطفاء حریق در این محل ها جهت کاهش جریان آتش و احتراق گازها بین طبقات امری ضروری می باشد. بخش قوسی شکل در سطح بیرونی کرتین وال باید ضد حریق و عایق کاری شده باشد. در برخی قوانین نظام مهندسی و ساختمانی، وادارها باید طوری باشند که سرعت انتقال گرما و حرارت در نزدیکی سقف را کاهش دهند و مانع از ذوب شدن مصالح و انتشار آتش به طبقات بالاتر شوند.

نکته حائز اهمیت این است که توجه به اطفاء حریق در لبه ی دال از ادامه یافتن آتش سوزی و انتشار آن به سایر طبقات جلوگیری به عمل می آورد. اگرچه نیازی نیست نمای شیشه ای به طور عادی به قسمت های کوچک تقسیم شود اما برای کنترل آتش باید بخش های کوچک تری ایجاد کرد و مانع گسترش آتش و دود در طبقات دیگر شد. نمای شیشه ای به صورت طبیعی به عنوان پوشش بخش ها عمل می کند و جلوی انتشار آتش را می گیرد. استفاده از سیستم آب پاش نیز در کاهش روند آتش سوزی تاثیر دارد؛ مگر این که آتش در ساختمان پخش شده باشد و در سیستم کرتین وال حرکت کرده باشد. اگر آتش شیشه را خرد کند و بشکند باعث می شود که شعله های آتش به بیرون زبانه بکشند. ریزش شیشه ها می تواند برای عابرین پیاده، آتش نشان ها و ماشین های آتش نشانیِ پایین ساختمان مخاطره آمیز باشد.

اولین نمونه این دست از آتش سوزی در برج میان ایالتی لس انجلس-کالیفرنیا اتفاق افتاد. آتش با شکستن شیشه ها و نابود کردن اسکلت آلومینیومیِ نگهدارنده شیشه به طرف بالای برج پیشروی کرد. درجه ذوب آلومینیوم ۱۶۶ درجه سانتی گراد است در حالی که آتش در ساختمان دمایی برابر با ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد ایجاد کرده بود. در نخستین دقیقه های شروع آتش سوزی آلومینیوم به نقطه ذوب خود رسید. لازم است برای اطفاء حریق در سیستم اتصالات چنین ساختمان هایی آزمایشات ضد حریق UL2079 صورت بگیرد. نصب آژیر خطر در طبقات ساختمان هایی که سیستم کرتین وال دارند تاثیر بسیاری در امنیت ساختمان می گذارد. در صورت وقوع آتش سوزی سیستم آب پاش فعال شده و با کند کردن روند پیشروی آتش سوزی، می تواند آن را فرونشاند.

تا کنون اتفاق نیفتاده که آتش موجب فروریختن برج شود و به دنبال آن سکنه و ساختمان های مجاور آسیب نبینند. سیمان کاری دقیق هم در کند کردن روند آتش سوزی موثر است و از ریزش احتمالی ساختمان جلوگیری می کند.

تحقیقات انجام شده پس از آتش سوزی حاکی از آن است که وجود اسکلت فولادی باعث می شود هنگام بروز آتش ساختمان به دمای بحرانی برسد. آتش سوزی در برج میان ایالتی ثابت کرد که هم آژیر آب پاش و هم تجهیزات ضد حریق اثر جمعی مثبتی در کنترل حریق دارند. آتش نشان ها صفحات شیشه ای که به منظور تهویه و اقدامات اورژانسی تعبیه شده اند را می شکنند. شکستن صفحات شیشه ای که عموماً آبدیده هستند باعث می شود صفحات به قطعات کوچک تر تبدیل شوند و برای باز شدن ایمن تر باشند.

اصل ۲۶ در اجرا و نصب نمای شیشه ای : نگهداری و تعمیرات

کرتین وال، ابزار درزگیر و وسایل بتونه کاری برای ارائه بیشترین خدمات نیاز به نگهداری و تعمیر دارند. اگر درزگیرها به درستی طراحی و نصب شده باشند، کرتین وال ده تا پانزده سال خدمات پس از نصب دارد. جدا کردن و جایگزینی درزگیرهای پیرامون به آماده سازی دقیق سطح کار و جزئیات نیاز دارد.

چارچوب های آلومینیومی عموماً رنگ زده می شوند یا به صورت قطب مثبت (آند) در می آیند. کارخانه ها با به کار بردن روکش فلئور پلیمر قابلیت استحکام آلومینیوم را بالا می برند و به این ترتیب باعث می شوند تا در برابر عوامل تخریب کننده محیط مقاوم شوند و تنها به تمیزکاری های دوره ای نیاز داشته باشند. پس از خشک شدن کامل فلئور پلیمر امکان رنگ زدن مجدد وجود دارد اما نیاز است سطح کار به شکل خاص آماده سازی شود و ماندگاری و دوام آن نیز مانند پوشش اولیه ی اصلی نخواهد بود.

امکان آندیزه شدن مجدد آلومینیوم در محل نصب وجود ندارد اما می توان با تمیز کردن و استفاده از پوشش محافظ شفاف خاصی شکل ظاهری و دوام آن را بهبود بخشید.

برای کاهش نفوذ آب و جلوگیری از خیس شدن لازم است درزگیرهای شیشه ای روباز و واشرها و عایق ها مورد بازرسی و نگهداری قرار بگیرند.